eenlijn

Vind je opleiding

Een overzicht van de vijf “sporen”

Het project éénlijn.be omvat 5 “sporen”. Elke huisarts en apotheker (en in een latere fase de andere eerstelijn zorgverstrekkers zoals verpleegkundigen, tandartsen, kinesisten,…) kan er uit kiezen wat hij belieft en indien je meerdere sporen wil volgen kan je dat in eender welke volgorde.
Wat betekenen deze sporen?

Spoor 1: een e-health verkenningstocht

Een e-health verkenningstocht door multidisciplinaire en interactieve groepssessies rond levensechte casussen

Spoor 1 omvat multidisciplinaire groepssessies waarin een twaalftal e-health-diensten en -functies die nu of zeer binnenkort beschikbaar zijn, worden toegelicht: wat je ermee kan doen, hoe ze werken, welke gegevens je ermee kan delen, enz.
De bedoeling van deze sessie is inzicht te geven en (lokaal) af te stemmen wanneer je wat gaat gebruiken.

Het enthousiasme is groot en er zijn al heel wat sessies (met gemiddeld een 20-tal deelnemers) voorbij en er staan er nog ettelijke tientallen op het programma. Alle kringen, LMN’s en SEL’s worden uitgenodigd om nog meer sessies te gaan plannen. In de loop van 2014 worden een 300-tal sessies gepland. Indien je bij jou in de buurt een sessie wil organiseren, kan je dat gemakkelijk zelf aanvragen.

Spoor 2: e-health echt leren gebruiken

E-health echt leren gebruiken via groepsessies in je eigen softwarepakket

Sessies van spoor 2 zijn (monodisciplinaire) groepssessies waarbij de gebruikers van software in hun eigen pakket kunnen leren om deze diensten effectief te gebruiken via ons “hands-on” trainingsplatform. Voor artsen starten we met HealthOne en Medidoc; voor apothekers met Farmad Twin en Officinall, maar de volgende maanden zal het aanbod geleidelijk uitbreiden naar alle pakketten die (voldoende) e-health-diensten hebben uitgerold.

Voor huisartsen voorzien we verschillende vormen van spoor 2:
Een eerste sessie is vooral bedoeld voor wie problemen heeft met gestructureerd werken in het patiëntendossier. Gestructureerd werken is nodig om Sumehr’s te kunnen maken en delen.
In opeenvolgende sessies van spoor 2 kan je dan leren hoe de verschillende e-health-diensten en-functies in je eigen pakket kunnen worden gebruikt.

Spoor 3: e-learning en webinars

Zelf leren via e-learning voor wie individueel e-health wil leren gebruiken of specifieke vragen heeft.

Hier vind je het antwoord op al jouw vragen en kan je zelf de diverse e-health-diensten en -functies leren gebruiken. Vier handige zoekfuncties helpen je snel de juiste ‘veelgestelde vraag’ of ‘e-learning filmpjes’ te vinden. Zo kan je alle functies en diensten van thuis uit leren kennen en gebruiken. Ook hier wordt dit zoveel als mogelijk in je eigen softwareomgeving getoond.

  • E-learning
  • Webinar
    Een webinar is te volgen vanuit uw eigen kabinet, waarbij er enkel een 'online' publiek aanwezig is. Enkel een PC/laptop met geluid en een goede internetverbinding volstaan om te kunnen deelnemen.
    Een webinar duurt ongeveer 1 uur. De diensten worden in je eigen softwareomgeving getoond. Klik hier voor het aanbod.

Spoor 4: de éénlijn.be hulplijn

De éénlijn.be-hulplijn met al je vragen over éénlijn.be en e-health

Hier kan je echt terecht met ALLE vragen inzake het gebruik van e-health-diensten en -functies. Per telefoon of via e-mail staan ervaren ondersteuners klaar om je te helpen. Hun opdracht is steeds de meest geschikte oplossing te vinden.

Soms betekent dat doorverwijzen naar de helpdesk van je eigen softwarehuis; soms voorstellen om een spoor 1- of spoor 2-sessie te volgen (als dat nodig blijkt te zijn); soms verwijzen we naar de juiste e-learningmodule; soms moeten we problemen doorgeven aan de betrokken e-health-dienst; soms betreft het suggesties ter verbetering om het gebruik van de software of diensten vlotter te laten lopen...

Huisartsen die nog geen eHealth-certificaat hebben, kunnen per telefoon of e-mail gratis een installatie aanvragen (Dat is een belangrijke eerste stap wanneer je e-health-diensten wil gaan gebruiken).

Spoor 5: individuele ondersteuning ter plaatse

voor specifieke problemen

Zorgverstrekkers die ondanks alle bovenstaande ondersteuning nog problemen hebben of helemaal vastzitten, kunnen we helpen aan huis. Ervaren ICT-ondersteuners komen dan ter plaatste onderzoeken waarom het niet lukt.


facebook   Bezoek onze Facebook pagina

éénlijn.be

 

Contacteer onze telefonische helpdesk op 050 77 11 11

Of mail info@eenlijn.be. Lees hier ons privacybeleid.

Consortium:

In opdracht van: